javascriptNotEnabled

Skill League pontszámítás


A Skill League pontszámítási képlet úgy lett megalkotva, hogy a variancia és a szerencse kiszűrésével mérje minden játékos összesített teljesítményét.

A képlet

A játékosok minden hónapban 1 500 ponttal indulnak.  Minden egyes verseny után kiszámítjuk a résztvevő játékosok új pontszámát. A következő tényezők figyelembe vételével a pontszám növekedhet vagy csökkenhet:
  • Helyezés (minél előrébb végzel a versenyen, annál több pontot adunk hozzá a pontszámodhoz)
  • Mezőny erőssége (ha kemény ellenfelek között teljesítesz jól, több pontot kapsz)
  • Fizetős hely (ha túléled a buborék kipukkadását, több pont jár neked)
  • Döntő asztal (ha az első 9 között végzel, még több pontot kapsz)

Helyezés

A pontszámod tekintetében a legfontosabb tényező a Skill League versenyein nyújtott általános összesített teljesítmény.  Ezért próbálj meg a versenyeken a kurzusok során tanultak használatával a lehető legjobb helyen végezni.

A pontokat az alábbiak szerint osztjuk ki:
 
1. Legjobb 1/16  (például 800 játékosból az első 50 helyezett.)
A játékosok legjobb 1/16-a lineárisan kap pontot, így a két helyezés közti különbség viszonylag kicsi. A kifizetési struktúra laposabb, mint egy szokásos többasztalos versenyen. 
 
2. Legjobb 25% és 1/16 között
A pontok logaritmikusan emelkednek.  
 
3. Alsó 75% 
A pontok logaritmikusan emelkednek, de nem olyan meredeken, mint a középső részlegben.

Példa: a hónap legelső versenyén minden játékos 1 500 ponttal kezd. A mezőny átlagos erőssége ennek megfelelően 1 500. Ha 1 150 játékosból áll a mezőny, a pontok elosztása az alábbiak szerint történik: 

Helyezés Skill besorolás Változás
1 1636,4 +136,4
2 1615,9 +115,9
3 1605,3 +105,3
50 1559,2 +59,2
150 1522,8 +22,8
300 1503,4 +3,4
500 1496 -4
1150 1484 -16
 

Mezőny erőssége

A pontszámodat meghatározó egyik tényező a kezdő pontszámod a mezőny átlagához viszonyítva. A versenyt magasabb pontszámmal kezdő játékosok kevesebb pontot kapnak, mint azok, akik ugyanazon a versenyen kevesebb pontszámmal vesznek részt. Emellett azok a játékosok, akik nagyobb pontszámmal rendelkeznek, több pontot veszítenek el a korai kieséssel.

Példa: egy játékos a 300. helyet szerzi meg egy 1 150-fős mezőnyben, ahol az átlagos pontszám 1 500. 

1. eset: a játékos besorolása 1 700, ami 200 ponttal jobb, mint a mezőny átlaga.
2. eset: a játékos besorolása 1 300, ami jelen esetben 200 ponttal van az átlag alatt. 

Az első esetben a játékos 2,6 pontot veszít, a másodikban viszont 9,6 pontot kap a versenyen nyújtott teljesítményéért. 

Fizetős hely

Ez a rész egyszerű - aki fizetős helyen végez, további plusz 3 pontot kap. 

Bizonyos versenyeken - főként az Open Skill League tornáin - észrevehető, hogy a "Verseny infó" részben megadott kifizetések eltérnek a versenylobbyban látható összegektől. Ennek az oka a következő:

A "Verseny infó" részben a nyereményalap százalékos megoszlása szerinti elméleti kifizetések szerepelnek. Ha egy bizonyos helyezésért járó összeg 0,01 $ alá csökken, a díjat nem osztjuk ki a játékosnak, hanem hozzáadjuk a verseny győztesének nyereményéhez.

A Póker Suli Skill League pontszámai az elméleti nyereményfelosztás alapján kerülnek kiszámításra, ennek megfelelően tehát, ha egy játékos elméletben jogosult lenne egy 0,01 $-nál is kisebb nyereményre, valójában nem kap pénzt a versenyen elért helyezésért, de megkapja a plusz 3 pontot azért, hogy elméletben fizetős helyre ért.
 

Döntő asztal

Aki eljut a döntő asztalig, az alábbiak szerinti plusz pontokra jogosult:
 
Helyezés Plusz pontok
1. +50
2. +30
3. +20
4-9. +10

Összegzés

A Póker Suli Skilll League pontok kiosztási rendszere jelentősen laposabb egy szokásos MTT-hez viszonyítva. Azoknál nem számít, hogy te vagy az első kieső vagy éppen a buborékban esel ki, hiszen mindkét esetben üres kézzel távozol. Pontszámítási rendszerünk szerint a két helyezés között kb. 40 pont különbség van. Emellett az 1. és a 10. helyezés között kisebb a különbség, mint a szokásos díjstruktúra esetén. A nyertes nagyjából 68%-kal több pontot kap, mint a 10. helyezett. Egy szokásos rendszerű versenyen legalább 100%-kal többet kapna. Végül említsünk meg egy másik nagy különbséget: a nagyon hamar kieső játékosoktól levonunk pontokat. Ezzel a verseny korai szakaszában tapasztalható hazardírozást büntetjük, és a hónap során folyamatosan elért jó eredményeket jutalmazzuk. 
 
 
Ha szereted a matekot, itt tanulmányozhatod a képletet! (Kattintásra nyílik.)
 
    mezőny:= a mezőny mérete
    helyezés := a játékos által elért helyezés
    mezőny erőssége:= a verseny minden résztvevője kezdő pontszámának átlaga
    2ln := kettes alapú logaritmus
     
    Új pontszám = [régi pontszám] + delta + 4 + ([mezőny erőssége] - [régi pontszám]) / 33
     
    A delta képlete:
     
    Legjobb 1/16-ban végzők: 
    delta = 40+(1/16-(helyezés/mezőny))*16*40
     
    Legjobb 25%-ban végzők: 
    delta = (2ln (mezőny/helyezés)-2)*20
     
    Alsó 75%-ban végzők: 
    delta = (2ln (mezőny/helyezés)-2)*10
     
 
 
Ne feledd, ha nem sikerülne jól teljesíteni a ligában ebben a hónapban, a következő hónapban mindenki ugyanúgy 1 500 ponttal kezdi a küzdelmet, így bárki lehet nyertes!
A hozzászólás írásához be kell jelentkezned, vagy regisztrálnod.
Kvíz kitöltése
Új vagy errefelé? Pókeres kiértékelésünk segítségével megkezdheted tanulmányaidat.
már tag vagy? jelentkezz be itt
javascriptNotEnabled
Tanulj Stratégiák az alapoktól a haladóig
Gyakorolj! Fejleszd képességeidet edzőink segítségével
Nyerj! Válj nyerő játékossá!
/KEZDJ JÁTSZANI MOST!/
The League Üdvözlünk a The League-ben, amely a legnagyobb és legtöbb versengést k...
The League - 35 000 $ vár gazdára minden hónapban!
Még több